Expozitie dedicata zilei de 8 Martie

Expozitie dedicata zilei de 8 Martie
Materialele care apar pe acest blog aparţin autorului şi nu se pot reproduce fără acordul acestuia. Toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Imagini din zonele pe care le-am vizitat.

marți, 5 iulie 2011

Volumul de poezii ,, Poezii pentru toate vârstele", autor Maria Cozmici Cojocariu, Botoşani




Din volumul de poezii ,, Poezii pentru toate vârstele” autor prof. Maria Cozmici Cojocariu, citim:
NECAZURILE
,,Cu necazul stau mai bine.
Nu-i dau importanţă mare.
Când s-apropie de mine
Nu-l mi-l spun la fiecare.
Şi-ncerc pe căi domolite
Să-l rezolv încet, discret.
Şi cu faptele-mi cinstite
Mă duc la necaz, direct.

Nu stau mult pe gânduri duse,
Căutând pe cât se poate
Să-mi alung tristeţea-n vise
Şi-apoi, iar mă pun pe roate".





Despre mama, autoarea o descrie în poezia
De ziua mamei
,,Cu ochi albaştri şi păr lung,
De-a corbului culoare,
Eşti ca o zână din poveşti
Frumoasă, ca din soare.

Şi tenul tău cel alb şi fin
Şi neted ca o coală,
Înaltă şi subţire-n boi,
Cu firea ta domoală....

Eşti Cosâzeană pe pământ
Şi-n fapte ca-n poveşti
Născând cei treisprezece fii
Şi vrednică să-i creşti....

Nu te-ai lăsat nici doborâtă,
Şi nici învinsă de necaz.
Luptând mereu cu greul vieţii,
Şi cugetul tău treaz".

Poezie dedicată părintelui Ştefan Holban, preot Cătămăreşti Deal

ŞTEFAN
Pentru Ştefan, nume sfânt
Nume- cel predestinat
Am păstrat în suflet pace,
Respect necondiţionat.

Mi-a fost dat să întâlnesc
Un om bun cu suflet mare,
A sa voce răsunând
Mai departe în zare.

Iar părintele Holban,
Pe furtună,vânt sau ger,
Puse umărul la muncă
Fiind pentru mulţi model

Şi sărac ca nimeni altul
Dar cu sufletul bogat,
Deseori ca să-i împace
Pe toţi oamenii din sat.

Şi muncind cu mic cu mare
Cu părintele la fel
Reuşind ca să clădească
O biserică model.

Şi acest preot, mare Om,
Şi iubit de toţi din sat
S-a gândit de mult la nume
Ce i-a fost predestinat.

Iar biserica cea nouă
Din Cătămăreşti-Deal
Poartă cu drag acest nume
Cel de Ştefan-moldovean.
(....)
Cei ce poartă acest nume,
Fire mândră, iubitori
Nu uitaţi, zău, niciodată,
De-acel Ştefan, ce din zori

Cu-a sa oaste de viteji,
La hotarul ţării, scut,
Mare Om şi mare Domn,
Cu-al său braţ, mereu temut,
Ca un leu stătea de strajă
Să nu-i calce nimeni glia.
(....)Poezie scrisă Cătămăreşti-Deal,22-02-2011,ora 5 diminiaţa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu